Dag 4 Auckland

30 januari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisteravond is Laura terug gekomen uit Wellington en vandaag kwam ze naar ons hotel. Het was heerlijk om haar weer te zien en gelijk ook heel vertrouwd. Na uitgebreid bijpraten met een Caramel Macchiato bij Esquire Coffee, een koffiezaakje naast het hotel, liet Laura ons ‘haar’ stad zien. Eerst naar Britomart, langs het EF gebouw (school van Laura), daarna langs de haven naar Queens Wharf en verder naar North Wharf waar we lunchen met zicht op de haven. Vervolgens via Queen street (dé winkelstraat van Auckland) naar Elliots Stables. Dit was voorheen een pakhuis en is nu omgebouwd tot een foodhal: in het midden staan tafeltjes, eromheen verschillende restaurantjes (van burgers en pizza tot Korean en Mexican Food) waar je je eten kan bestellen. Het ziet er erg gezellig uit en we nemen ons voor om daar het weekend te gaan eten. In het centrum van Auckland staan alle gebouwen, (hoog- en laagbouw en oude en nieuwe gebouwen) dwars door elkaar heen. Van smalle gezellige straatjes tot moderne straten met hoge gebouwen. Heel bijzonder.

Laura moet om 17.00 uur op school zijn, dus gaan we voor die tijd naar Fort Street Union, een pizzeria vlakbij de school van Laura waar we samen een pizza aten. De pizzeria zit op de 1e etage en heeft een groot dakterras. Daarna ging Laura naar school en wij naar de Skytower, een toren van 328 meter hoog. Vanaf de 60e verdieping heb je een prachtig uitzicht over de Auckland en omgeving. Nu koffers pakken, morgen gaan we naar Paihia.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Beppie:
    30 januari 2018
    Laura ziet er heel goed uit, wat moet het prachtig zijn geweest om haar weer te zien, aan het andere eind van de wereld. 24graden....ik ben echt jaloers...
  2. Pa en ma:
    30 januari 2018
    Lieve luitjes
    Wat een prachtige foto's met Laura en het reisverslag we blijven jullie zo volgen
    nog heel veel genieten veel liefs pa en ma