Dag 3 Auckland

29 januari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na (opnieuw) een goede vlucht komen we maandagochtend vroeg op het vliegveld van Auckland aan. Met de bus gaan we naar het centrum van de stad. Eerste indruk is dat Auckland erg Amerikaans aandoet: brede wegen, wijken met grote huizen en veel bomen. Langs de doorgaande weg naar de stad is een aaneenschakeling van winkels (zelfs een Target!), fastfood restaurants en benzinestations. Om half 10 zijn we bij Waldorf Stadium Apartments, maar helaas is ons appartement nog niet klaar. Na 36 uur reizen snakken we naar een verfrissende douche, maar die moesten we dus nog even uitstellen. We besluiten dan maar even de stad in te gaan. Toen beseften we pas echt dat we aan de andere kant van de wereld zijn en wat een raar idee het is dat Lisette in Baarn is en Laura in Wellington. Het is rustig in de stad. 27 Januari is een feestdag in Auckland, scholen zijn dicht en iedereen is vrij. We lopen langs de haven van Auckland waar dit weekend Open Haven dagen zijn. Hier was het wel druk, er zijn dan ook veel activiteiten in de haven georganiseerd. Wij maken een bustocht door de haven. Daar wordt wél heel hard gewerkt. Het is boeiend om te zien hoe de enorme containers van de boot worden gehaald en op de vrachtwagens geladen. Na de bustocht en een even bijkomen in een heerlijke leunstoel met een kop koffie  bij restaurant Mac’s, kunnen we om 13.00uur onze kamer in, douchen en even een paar uurtjes bijslapen. Na deze uurtjes doen we boodschappen bij de Countdown, een supermarkt in de buurt van het hotel. In het appartement is een keukenblok met koelkast, diepvries, magnetron, kookplaat, oven en zelfs een afwasmachine. Hoe luxe wil je het hebben! We hebben geen puf meer om de stad in te gaan en dus eten eten we op onze kamer en daarna weer slapen. Morgen komt Laura en gaan we de stad verder verkennen.