Dag 22-23 Auckland -> Hong Kong -> Amsterdam

18 februari 2018 - Luchthaven Hongkong, Hongkong

We staan zaterdag vroeg op en pakken de laatste koffers in. De koffers zetten we nog even in de bagageruimte van het hotel, zodat we uitgebreid kunnen ontbijten bij Esquire coffee. Daarna halen we (Jasper en Tine) onze koffers op en gaan met de Skybus naar het vliegveld. Laura vliegt later vanavond en blijft nog een paar uurtjes in de stad. De vakantie zit er nu echt op. Het waren 3 fantastische weken, we hebben zoveel gezien en gedaan. Dat wordt nog lang nagenieten thuis.

Na ruim een uur zijn we op het vliegveld. Bagage afgeven en langs de douane gaat allemaal heel snel. We vinden tot onze verrassing nog 20 dollar in het vakje van het telefoonhoesje, daar hebben we in Nederland niets aan, dus lopen we de winkeltjes langs om het uit te geven. Uiteindelijk kiezen we voor een spel kaarten, een armbandje en koekjes.

We vertrekken een half uur te laat uit Auckland, maar zijn toch nog op tijd in Hong Kong! De vlucht verloopt prima. De stoelen zitten goed en over beenruimte hebben we niet te klagen. In Hong Kong hebben we 3,5 uur overstaptijd. We halen een pizza bij de Pizza Express (om de Hong Kong dollars op te maken) en lopen wat langs de winkels. We zijn blij als we mogen boarden voor de vlucht naar Amsterdam en dan begint het laatste deel van onze reis.

Om kwart over 6 landen we op Schiphol. Tot onze (hele leuke) verrassing staat Sirp ons op te wachten. Lisette en Jeffrey komen even later ook aan. Jasper rijdt met Sirp mee naar Bussum, waar Lisette, Jeffrey en ik hem ophalen. Wat is het kaal in Nederland na 3 weken bergen en veel groen om ons heen. Dat is erg wennen, meer nog dan de temperatuur, het is 20 graden kouder dan in Nieuw Zeeland.

Het is heel fijn om weer thuis te zijn, nergens slaapt het lekkerder dan in je eigen bed! We gaan een paar uurtjes slapen want dat is in het vliegtuig niet gelukt. 's Middags komen pa, ma, Petra en Ed op de thee met 2 prachtige bossen bloemen. Gezellig om even bij te kletsen. Na het eten (erwtensoep voor Jasper, frietjes voor Lisette, Jeffrey en Tine) komt Lars. Morgenochtend om half 6 gaan we Laura ophalen op Schiphol.