Dag 9 Auckland en Devonport

4 februari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Een rustig dagje in Auckland vandaag. We ontbijten in het koffiezaakje naast het hotel en ondertussen doen we de was. Het appartement heeft namelijk een wasmachine en droger die we vandaag veel gebruiken. Laura en Tine gaan de stad in om souvenirs te kopen. We kopen onder andere 'oven fresh cookies' bij mrs. Higgins voor lunch. Het zijn inderdaad heerlijke koeken die versgebakken uit de oven komen.
Later op de middag nemen we de ferry naar Devonport, een wijk van Auckland aan de overkant van de baai. Vanaf de ferry kunnen we de skyline van Auckland goed zien. Devonport heeft een gezellig winkelstraatje. We drinken eerst koffie bij Corelli's cafė en lopen daarna de Victoria Peak op. Vanaf de peak hebben we prachtig zicht op de baai en de skyline van Auckland. Na een drankje bij het Esplanade Hotel en diner bij restaurant Manuka nemen we de ferry terug naar Auckland. In het hotel kijken Laura en Tine Wie Is De Mol terug, we moeten wel bijblijven natuurlijk😊. Daarna gaat Laura weer naar huis, morgen begint haar laatste schoolweek en wij gaan morgen naar Rotorua.