Dag 16 Abel Tasman Park.

11 februari 2018 - Nationaal park Abel Tasman, Nieuw-Zeeland

Vannacht begon het inderdaad te regenen en het hield niet meer op. We slaan de ochtendmarkt in Motueka over, maar halen wel brood voor ontbijt en lunch. We hebben voor vanmiddag toch afgesproken om een boottocht en wandeltocht te maken, hopelijk wordt het droger vanmiddag. Om 12 uur gaan we op weg naar Kaiteriteri vanwaar de boot vertrekt. Om 13.00 uur vertrekt de boot naar Tonga Quarry. De zee is heel ruw, dus het is een wild tochtje. Op een grote rots bij Tonga Quarry zien we een paar zeehonden liggen. De meeste zeehonden zijn in het water vanwege de regen. Hier gaan we van boord, samen met een Amerikaanse vrouw die ook deze route loopt. We moeten naar Metlands Beach lopen, waar we om 17.00 uur worden opgehaald. We hebben poncho’s gekregen die tot onze enkels komen, want het blijft maar regenen. Het mooie hiervan is dat er spontaan watervalletjes ontstaan door de regen die van de berg naar de zee stroomt. Binnen 1 minuut zijn onze voeten doorweekt. Het pad is ondanks de regen redelijk goed begaanbaar. Het eerste deel gaat berg op en af door de bossen, hier en daar zien we een glimp van de zee. Uiteindelijk lopen we naar beneden en komen we bij Bark Bay waar we een hangbrug moeten overlopen. Heel spectaculair door de waterval die naast de brug naar beneden raast. We lopen verder over een pad langs de kust en even later komen we bij Bark Bay hut waar we kunnen schuilen. Je mag alleen niet met schoenen aan naar binnen. Laura en ik willen onze schoenen niet uitdoen, anders moeten we straks natte sokken en schoenen aandoen. Wij blijven daarom buiten onder het afdak. Jasper gaat wel naar binnen. Hier eten we onze lunch. Vanaf dit punt moeten we ongeveer 15 minuten lopen naar Medlands Beach. We vertrekken op tijd en komen een kwartier te vroeg op het vertrekpunt aan. Op hetzelfde moment komt de boot er aan. Er gaan nog 3 personen mee, waar we op moeten wachten voor we kunnen vertrekken. Gelukkig komen ze er al snel aan en kan de boot op tijd vertrekken. Na een half uur bonken over de zee zijn we weer in Kaiteriteri. Al met al was dit een hele mooie, en door de regen een hele bijzondere, tocht en zijn we heel blij dat we dit hebben gedaan.

Op de terugweg halen we soep en brood bij de Countdown in Motueka en blijven vanavond in het huisje om de Olympische Spelen (5km mannen) op tv te kijken.