Van Atlanta via Cornelia naar Asheville

22 juni 2019 - Asheville, North Carolina, Verenigde Staten

Ondanks de lange dag zijn we al vroeg wakker. Na het ontbijt gaan we met de shuttlebus terug naar het vliegveld om naar de car rental te gaan. Als wij de buschauffeur vertellen dat we uit Nederland komen blijkt dat hij getrouwd is met een Nederlandse vrouw😀. Hij is een aantal keer in Nederland geweest onder andere naar Dordrecht, Purmerend en Weert en heeft de hunebedden in Drenthe bezocht. Hij spreekt ook een paar Nederlandse zinnen☺️.

kenteken autoRoanoke naar Big MeadowsLQyJxfXMRGinzDnI0ww7RA

fullsizeoutput_b04dfullsizeoutput_b046fullsizeoutput_af89

Bij de Car rental is het erg rustig op 1 balie na: Thrifty autoverhuur. Als typische Nederlanders zijn we voor de goedkoopste autoverhuurbedrijf gegaan en we zijn duidelijk niet de enige. Als het papierwerk is geregeld lopen we naar een bepaalde gangpad in de parkeergarage waar we zelf mogen kiezen welke auto we meenemen. We hebben keuze uit een Nissan en Honda, maar als we staan te vergelijken wordt er net een Chevrolet naar binnen gereden. Deze is nog nat van de wasstraat.  We kiezen uiteindelijk voor de Chevrolet, leuke een Amerikaanse auto met nummerbord uit Georgia, maar ook degene met het platste dashboard waar de Tomtom goed op kan staan.

We rijden op ons gemak over de snelweg door Atlanta naar het noorden. Als we Atlanta eenmaal uit zijn wordt het rustiger op de weg. We stoppen in een mooi en vredig dorpje met de toepasselijke naam ‘Cornelia’. Hoe leuk is dat! We maken wat foto’s en vragen een man om een foto van ons te maken. Hij vertelt dat hij geboren en getogen is in Cornelia en nu op bezoek is bij zijn ouders. Hij vraagt zich af wat Nederlandse toeristen in te zoeken hebben in Cornelia en we leggen hem uit dat het mijn middle name is.

Even langs het spoor lopen voor een foto bij het bordje Cornelia.Cornelia ‘Home of the Big Red Apple’corneliaMBt8NJeaRFyjpSID1GdSpA

We lunchen bij Bigg Daddy's restaurant & tavern, een typisch Amerikaans restaurant met 12 tv’s aan de muur die op verschillende zenders staan. De tafeltjes zijn echter ruim opgezet en de lunch is heerlijk. We moeten wel wennen aan de grote glazen water en de enorme porties eten die je krijgt.

Na de lunch rijden we door naar het hotel in Asheville/Biltmore. We rijden door het platteland van de staat Georgia. Het is bergachtig met soms hele verwaarloosde en arme wijken dan weer prachtige en goed onderhouden wijken. Om de 20 huizen staat wel een kerk op een mooi onderhouden groot terrein vaak met een begraafplaats ernaast. Om 16.00 uur komen we bij het hotel aan. Het nachtje doorhalen hakt er in dus eenmaal in het hotel doen we niet veel meer.

fullsizeoutput_b055fullsizeoutput_b048IMG_3198

1. Pa en ma:
    23 juni 2019
    Jullie genieten al volop als we het goed lezen. Hoe is het weer daar ?

Hier is het zonnig en warm en dat blijft hele week zo boven 30 gr.
  2. Tine:
    24 juni 2019
    Het is hier heerlijk weer, ook boven de 30 graden en ‘s avonds koelt het maar iets af. De luchtvochtigheid Is niet zo hoog en daarom is het goed uit te houden. Bijna alle winkels en restaurants hebben airco, dus als het echt te warm is zijn er genoeg plekken om af te koelen.