Heenreis

21 juni 2019 - Atlanta International Airport (hartsfield Jackson), Georgia, Verenigde Staten

Vrijdag 21 juni om 17.00 uur vertrekken we vanaf  Schiphol naar Atlanta.

Op Schiphol klaar voor vertrek boardingpassOnze reis op het scherm van het vliegtuigheen van Schilhol naar Atlanta

Het is een rustige vlucht en we komen om 20.15 uur plaatselijke tijd aan bij de international terminal van Atlanta. Binnen een half uur zijn we al door de douane. We hebben een mail gekregen van het hotel met aanwijzingen waar we worden opgepikt door de shuttlebus van het hotel. We laten deze mail lezen door een medewerker van het vliegveld, maar zij verwijst ons naar de verkeerde plek. Na een half uur wachten op de shuttlebus vragen we het na bij een andere medewerker. Zij vertelt ons dat we eerst met de bus van de International Terminal naar de Domestic terminal moeten gaan (een rit van 30 minuten) en daar het hotel voor de shuttlebus moeten bellen. Het is 22.00 uur (2.00 uur in Nederland) als we bij Domestic aankomen. Het is erg druk, de shuttlebussen van de verschillende hotels rijden af en aan. We bellen het hotel en er wordt ons verteld dat de shuttlebus net weg is (dat zeiden ze ook al toen we de 1e keer belden).

Eenmaal in het hotel blijkt tot overmaat van ramp dat onze boeking niet is doorgegeven door Booking.com en het hotel zit vol. De hotelmedewerker doet zijn best om ons te helpen: hij belt met booking.com, maar het is erg druk in de Atlanta en de hotels zitten vol. Dan belt hij de gasten die nog niet hebben ingecheckt, maar die zijn nog onderweg. Na anderhalf uur komt het verlossende mailtje van Booking.com: Het Best Western Hotel heeft nog een kamer vrij. We boeken deze kamer en gaan met de Uber taxi naar het Best Western, dat overigens op 3 minuten rijden van de International terminal ligt😓.

Om 00.30 uur (6.30 uur Nederlandse tijd) zijn we eindelijk om onze kamer. Op de nachtkastjes liggen oordopjes klaar en als we de deur naar het balkon opendoen, snappen we waarom: wat een herrie buiten van het vliegveld, snelweg en een spoorlijn. Het is wel erg leuk omdat er zoveel te zien is. We kijken uit op de thuishaven van Delta en zien continu vliegtuigen van Delta landen en opstijgen.

4121817-s.jpg?1561258789uitzicht atlkanta macuitzicht hotel nacht

Naast het hotel zit een Macdonalds en Ihop (respectievelijk 23 en 24 uur per dag open!), we eten nog een hamburger bij ihop. Bizar zo druk als het daar is om 1.00 uur ‘s nachts, de mensen hebben echt een heel ander leven en ritme dan wij gewend zijn.

1. Sirp:
    23 juni 2019
    Wat een story
    De laatste loodjes etc. Bij ons in Grignan alles ok
    Warm
    Groet over enkele dagen de familie