Biltmore Estate

23 juni 2019 - Asheville, North Carolina, Verenigde Staten

Biltmore Estateplattegrond biltmore estateBiltmore estate

jasper voor biltmoretine voor biltmoehuishuis

Zondag 23 juni gaan we naar Biltmore Estate. Het estate is een enorm gebied dat eigenlijk uit 3 delen bestaat: Biltmore House & tuinen, Amherst Deerpark en Antler Hill Village & Winery. Biltmore House werd eind 19e eeuw gebouwd in opdracht van George Vanderbilt, afstammeling van de Vanderbilt familie. Het is een indrukwekkend gebouw van 3 verdiepingen en een kelder. Het huis heeft zelfs een elektrische lift en een intercom systeem, voor die tijd heel modern, en die werken nog steeds. Op de begane grond bevindt zich onder andere de wintertuin, de salon, grote eetkamer, ontbijtkamer, muziekkamer, bibliotheek, tapijtenhal en loggia.

Voor de wintertuin nog een keer tapijttapijttapijtenhal

Uitzicht op de Blue Ridge Mountains vanaf de loggia.tuin vanuit de loggiaJasper op de loggia

kleine tafel in de grote eetkamer. Hier at de familie als er geen gasten warengrote eetkamer

Op de eerste verdieping waren de slaapvertrekken van de Vanderbilts en daar hadden ze hun eigen huiskamer. Op de derde etage waren de slaapkamers met eigen badkamer voor de gasten, ook zij hadden daar een eigen huiskamer.  Alle kamers zijn prachtig en geheel in stijl ingericht

doorkijkje naar eetzaal 1th floorhuiskamer derde etagetrap biltmoretrappenhuis biltmore

In de kelder liggen 3 keukens, 3 wasserettes, een bowlingbaan, binnenzwembad en fitnesszaal. Dat was in die tijd was het heel bijzonder. Hier liggen ook de slaapvertrekken van de bedienden. De Vanderbilts zijn goed voor hun bedienden, van sommige families is de derde generatie in dienst van de familie Vanderbilt.

Het zwembadDe bowlingbaanDe fitnesszaalkeuken

Vanuit de kelder ging je met een andere trap naar de mannenvleugel met biljartzaal, rookkamer en wapenkamer. Het huis is een prachtige locatie voor het Cluedo spel en is ook regelmatig te zien in diverse speelfilms.

Natuurlijk horen er ook prachtig aangelegde tuinen bij waarin je uren kunt rondlopen. Aan het eind van de tuinen ligt de Conservatory (plantenkas) waar een mini spoorweg is aangelegd. Er zijn ook de nodige winkeltjes en restaurants op het terrein We gaan wat drinken bij de Stable cafe. Daar zijn ook winkeltjes waar we een magneetje kopen. Het cafe en de winkeltjes liggen in de oude stallen. Er is een Christmas shop, boekwinkel, snoepwinkel, speelgoedwinkel en lifestyle winkel.

Doorkijk in de Walled Garden.tuin vanf South Terracetrein biltmorethe conservatorytuin1G2OuHj3TLeHVlSxfnq3AASouth TerraceSouth Terrace

South Terracezicht op loggia tuinwpx5yRukQd+YPB9f2AmH%Q

Daarna halen we de auto op en gaan we naar Antler Hill Village & Winery. Hier was een grote boerderij en wijngaard, want George Vanderbilt wilde dat zij zelfvoorzienend waren. Het is inmiddels half 2 dus gaan we eerst lunchen bij Cedric's Tavern. Daarna lopen we naar de boerderij. De boerderij is ingericht als een museum met veel foto's van vroeger, een film over het leven op de boerderij en een tentoonstelling van de oude machines. De houtbewerkingsmachines en de smederij worden nog steeds gebruikt, maar nu alleen om decoraties te maken.

Rond 16.00 uur gaan we terig naar het hotel. 's Avonds gaan we eten bij Friday's.

wV5zVEs4TkOygO7u9gzXCgZKwJYvWxT4SOTEkaRO1Vqg

1. Sirp:
    25 juni 2019
    Dank jullie wel voor de reisverhalen. Het is een soort ochtend krant voor ons, waar we naar uitzien zodra we wakker worden. Hier in Frankrijk alles ok. Fietsen wat minder vanwege de warmte maar maken dat weer goed in het zwembad Goede reis verder
  2. Tine:
    26 juni 2019
    Dank je wel Sirp, het weer is hier prima! Geen last van warmte zoals in Europa. jullie ook nog fijne vakantie.
  3. Marcella:
    26 juni 2019
    Wow zeg, dat ziet er mooi uit....is Vanderbilt van het luchtje wat we vroeger allemaal op hadden? ;)
    Al die speciale mannenkamers, was er ook iets bijzonders voor de vrouwen of was hun plek de keuken en de wasserette?
    Leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen!
    Geniet ervan, liefs!
  4. Tine:
    28 juni 2019
    Ja dat luchtje is ook van de Vanderbilt familie😀. De keuken en wasserettes zijn voor de bedienden. Op de eerste verdieping waren slaapkamers voor de familie en daar was ook een familiewoonkamer. Dat was zeg maar de vrouwenkamer. Fe dames konden best wel goed biljarten, dus waren ze ook wel in de biljartkamer te vinden.