Dag 6. Paihia-Cape Reinga- Paihia

1 februari 2018 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

De dag begint veelbelovend met zon en veel wind. Om half 8 worden we met een bus opgehaald. We krijgen een kaartje met de route voor vandaag, dat is erg handig. We zijn amper onderweg als het begint te regenen. Als eerste stoppen we bij Puketi Forest. Hier stappen we uit voor een wandeling door het bos. Er staan allemaal verschillende bomen en struiken door elkaar, sommige bomen zijn duizenden jaren oud. Door de vochtige warmte, de regen en de geluiden om ons heen wanen we ons bijna in een jungle.

Na de wandeling gaan we verder naar Ramade Resort Taipi Bay voor een koffiestop (of morningtea zoals de buschauffeur het noemt). Om 11.15 uur is het tijd voor een vroege lunch (fish and chips) bij The Hub Cafe aan de Houtura. Na een half uur rijden we verder naar het noorden over Te Paki Stream Road naar de Giant Sand Dunes. Hier rijdt de bus het strand op naar the Sand Dunes. Een spectaculaire rit over het strand met aan de ene kant struiken en aan de andere kant de duinen. Je kunt hier naar de top van de duinen lopen en met een board naar beneden glijden. Heel gaaf om te zien. De meeste mensen gleden aan het eind van het board en gleden verder door het zand/water. Dat zorgt voor veel hilariteit.

Als iedereen weer terug is in de bus gaan we naar Cape Reina. Bij Cape Reinga botsen de Abel Tasmanzee en de Pacific Ocean tegen elkaar wat een spectaculair gezicht is. Door de laag hangende bewolking ligt de parkeerplaats van Cape Reinga letterlijk in de wolken. We volgen het wandelpad naar de vuurtoren (die ook in de mist ligt) die op een plein hoog boven de oceaan ligt. We kunnen de oceaan horen, maar bijna niet zien. Na een wandeling van een half uur beginnen we aan terugtocht naar Paihia.

Om half 5 is er nog een theestop (oftewel afternoontea) in Awanui, in cafe Kã Uni unearthed, een cafe/winkel met een enorme Kauri boom midden in de winkel waarvan prachtige houten voorwerpen werden gemaakt. Als de chauffeur de bus heeft gewassen, gaan we verder. Onderweg naar Paihia begint het te stormen.

Om half 7 zijn we terug in het hotel. De keuken in het hotel is door stormschade gesloten en we krijgen een shuttle naar restaurant Colthorpe waar we heerlijk hebben gegeten. Om half 10 zijn we weer terug in het hotel.

1. Marcella:
    4 februari 2018
    Wat jammer van de regen maar het is ws niet koud.....hier komt kou en sneeuw, dus t kan erger....ik ben benieuwd naar de foto's waarop jullie naar beneden glijden.....;)
  2. Beppie:
    8 februari 2018
    De regen gaf waarschijnlijk wel een extra jungle-gevoel. Bijzonder, al die maori-namen, dat geeft alles een exotisch tintje.