Dag 12 Tongariro National Park -> Wellington

7 februari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Voordat we naar Wellington vertrekken, rijden we eerst naar de top van Mount Ruapehu en maken we een wandeling naar de Tawhai Falls. Op de top van de Mount Ruapehu hebben we niet het uitzicht wat we hadden gehoopt. We komen in een verlaten ski-oord uit, waar de stoeltjeslift wel in gebruik is. Aangezien de bergtop omringt is door wolken, hebben we niet het idee dat het uitzicht boven op de top beter is. We rijden daarom terug richting het dal en maken een wandeling naar de Tawhai Falls. Dat was een leuke wandeling met als eindpunt de waterval.

We rijden verder de berg af richting Wellington. Het eerste deel van de rit is bergachtig en er is maar weinig verkeer. Hier en daar staat een huis en we komen zelfs langs een school, die echt in the middle of nowhere staat. We lunchen in The Red Lion Inn in Whanganui, een gezellig kustplaatsje aan de Tasmanzee. Daarna komen we in een heel ander deel van het Noordereiland terecht. Het is hier zo goed als vlak (heerlijk, even geen bergen meer), de kustweg gaat door verschillende dorpjes en daardoor is er ook meer verkeer op de weg.

In Wellington aangekomen gaan we eerst naar het hotel, dat midden in het centrum ligt. Vrijwel alle hotels hebben een koelkast en mogelijkheid om koffie/thee te zetten op de kamer en soms zelfs (zoals in dit hotel) een magnetron, dat is heel fijn als je een paar dagen blijft. We doen eerst boodschappen bij de Countdown en nemen gelijk ons avondeten mee. We doen vanavond rustig aan, morgen gaan we Wellington verkennen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leny kooij:
    9 februari 2018
    Je vader heeft ons de reisverslagen gemaald. Heel leuk om te lezen.wij waren er in 2001 en hebben ook zo genoten van deze reis. Wensen jullie nog een hele goede vervolgens en geniet ervan. Groetjes