Natural Bridge

26 juni 2019 - Big Meadows, Virginia, Verenigde Staten

Na het ontbijt vervolgen we onze weg naar het noorden. Onze volgende overnachting is een Lodge in het Shenandoah Park, dat schijnt nogal primitief te zijn, dus we zijn benieuwd. Het weer is prachtig, zoals voorgaande dagen, maar nu is het niet bewolkt maar een helderblauwe lucht.

Eerste stop vandaag is in Glasgow, waar we de Cedar Creek Trail willen lopen. De trail is 1,5 km en loopt langs Cedar Creek, onder de Natural Bridge door naar de Lace waterval. Natural Bridge is een natuurlijk gevormde brug van miljoenen jaar oud en is ongeveer 65 m hoog. De brug is inderdaad indrukwekkend. Heel bijzonder dat de US 11 road over de brug heen loopt  We lopen verder langs Monacan Native American Village Exhibit (replica van een oude indianennederzetting), de salpeter grot en na een half uur komen we bij de Lace waterval. De waterval zelf stelt niet zoveel voor, maar de trail zelf maakt het meer dan goed.

We lopen de 1,5 km terug en vertrekken richting Big Meadows. We verlaten Blue Ridge Parkway en gaan door op de Skydrive, de doorgaande weg door Shenandoah Park. Ook hier is het zo groots en zo weids, we worden er stil van, prachtig!. We moeten 2x afremmen voor een hert dat plotseling oversteekt. We rijden niet hard, maar je schrikt toch elke keer.

Om 16.00 uur komen we bij Big Meadows Lodge aan. Het is een houten gebouw dat eind jaren 30 is gebouwd. Op de begane grond is de hal met de receptie en een grote salon met aan de achterkant 1 grote raampartij vanwaar je een prachtig uitzicht over het dal hebt. Voor het raam staan 8 schommelstoelen die helaas allemaal bezet zijn. Hoe heerlijk is het om in zo'n schommelstoel en met zo'n uitzicht lekker weg te dromen. Naast de salon is het restaurant.

We hebben een “2 onder 1 kap Lodge”, heel klein maar met open haard, airconditioning en badkamer met wc en douche. Hoezo primitief? We besluiten nog een rondje over het terrein van de lodge te lopen en gaan als eerste naar de Black Rock met prachtig uitzicht over het dal. Daarna lopen we richting het amfitheater. Onderweg komen we een enorme grote gele ton tegen, wat blijkt een berenval te zijn. We hebben gelijk geen zin om door te lopen, stel dat je een beer tegen komt😅.

In de kelder van de lodge is een pub waar we een biertje drinken. Aan het tafeltje naast ons zitten Duitse jongeren, de eerste Europese toeristen die we tegenkomen. Daarna gaan we eten in het restaurant, helaas wel binnen vanwege de vliegen, maar we zitten aan het raam en kunnen dus toch genieten van het mooie uitzicht.

Ingang natural bridgeNatural bridgeNatural bridge vanaf de andere kantSalpeter grotOp weg naar waterval bij natural bridge

Waterval bij Natural bridgeSkyline drive de doorgaande weg door Shenandoah ParkOnderweg naar Big MeadowsUitzicht vanaf salon

Ingang van onze lodgeInterieur van de lodgeUitzicht vanaf Black RockBovenop Black rockTop gehaaldWandeling door Big MeadowsIn het pubtF8EzD8yTGmxuUItWwVNIw6jp%1acsTI+r1D9tGYsJAAfullsizeoutput_b129Hoofd lodge van Big Meadow2N1gBVheS3mgXytJ08GGlQDSC08515

DSC08520indianen village natural bridge

Roanoke naar Big Meadows