Big Meadows

26 juni 2019 - Big Meadows, Virginia, Verenigde Staten

Om 16.00 uur komen we bij Big Meadows Lodge aan. Het is een houten gebouw dat eind jaren 30 is gebouwd. Op de begane grond is de hal met de receptie en een grote salon met aan de achterkant 1 grote raampartij vanwaar je een prachtig uitzicht over het dal hebt. Voor het raam staan 8 schommelstoelen die helaas allemaal bezet zijn. Hoe heerlijk is het om in zo'n schommelstoel en met zo'n uitzicht lekker weg te dromen. Naast de salon is het restaurant.

We hebben een “2 onder 1 kap Lodge”, heel klein maar met open haard, airconditioning en badkamer met wc en douche. Hoezo primitief? We besluiten nog een rondje over het terrein van de lodge te lopen en gaan als eerste naar de Black Rock met prachtig uitzicht over het dal. Daarna lopen we richting het amfitheater. Onderweg komen we een enorme grote gele ton tegen, wat blijkt een berenval te zijn. We hebben gelijk geen zin om door te lopen, stel dat je een beer tegen komt😅.

In de kelder van de lodge is een pub waar we een biertje drinken. Aan het tafeltje naast ons zitten Duitse jongeren, de eerste Europese toeristen die we tegenkomen. Daarna gaan we eten in het restaurant, helaas wel binnen vanwege de vliegen, maar we zitten aan het raam en kunnen dus toch genieten van het mooie uitzicht.

Hoofd lodge van Big MeadowTop gehaaldIMG_8492IMG_8492