Dag 11 Roturoa -> Tongariro National Park

6 februari 2018 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

We verlaten Rotorua en gaan op weg naar Skotel Alpine Resrt in Whakapapa Village, het hart van Tongariro National Park.
Onderweg stoppen we bij Wai-o-Tapu (Heilig Water) een thermisch landschap. Om kwart over tien begint een show waarna de Lady Knox Geiser begint te spuiten. Dat komt doordat er handmatig iets aan de geiser wordt toegevoegd. Het is mooi gezicht en heel speciaal om mee te maken. Daarna gaan we het park zelf in. Het is een heel bijzonder landschap, water dat kookt en borrelt op de grond en waarvan soms enorm veel stoom van af komt. Op een gegeven moment lopen we langs een stroom water en voelen toch even aan het water. Tot onze verbazing is dit water koud. De poelen hebben allemaal bijzondere namen gekregen zoals Devil’s bath, Rainbow Crater, Artist’s Palette, The Champagne Pool en Thunder Crater. De geur van rotte eieren is hier zo sterk aanwezig, dat we toch wel blij zijn dat we weer bij de uitgang zijn.

Op weg naar Weirakei waar we naar de Craters of the Moon gaan. Dit is ook een thermisch park, maar deze bestaat uit verschillende kraters waaruit hete stoom komt. Door de hoge druk in de aarde ontstaan er ook openingen in de grond waaruit stoom naar buiten komt. Soms waait de stoom over het pad, waardoor het net lijkt alsof je onder een hete douche staat. Ook heel indrukwekkend.

Na dit park is het tijd om door te rijden naar ons hotel in Whakapapa. We gaan de berg Ruapehu op en daar is ons hotel. Eigenlijk is Whakapapa een ski-oord en staat alles in het teken van de wintersport. Het is een oud hotel dat met name zomers veel backpackers trekt die in dit gebied gaan wandelen. Vanuit onze kamer hebben we een prachtig uitzicht over Mountain Ngauruhoe.
We maken gebruik van de Outdoor Spa, wat een overdekte jacuzzi in de tuin blijkt te zijn. Daarna gaan we eten in het hotel en genieten we van het prachtige uitzicht.