Terug naar de bewoonde wereld.

27 juni 2019 - Arlington, Virginia, Verenigde Staten

Het eerste wat ik zag toen ik vanmorgen de gordijnen opendeed was Knabbel (of Babbel), oftewel een chipmunk zoals ze hier worden genoemd, die tussen de lodges door naar het bos rende. In de prullenbak zaten tientallen mieren op de beker waar we gisteren koffie uit dronken. Het begin van een bijzondere dag wat betreft dieren.

Eerst ontbijten we in de Main Lodge, heerlijk yoghurt met vers fruit. Daarna rijden we naar de parkeerplaats tegenover de ingang van Big Meadows om te starten met de Dark Hollow Fall Trail. De Dark Hollow Trail is  3 km lang, je loopt naar de voet van de waterval en dan weer terug. Vlak voor we aan de trail beginnen zien we aan de overkant van de weg een zwarte beer. De beer scharrelt wat tussen de bomen en loopt dan op zijn gemak het bos in. Zo’n mooi moment en ik heb geen camera of fototoestel bij de hand om het vast te leggen. Het was wel ontzettend gaaf om te zien.

We beginnen aan de trail ruim 1,5 km naar beneden. Na ongeveer een half uur lopen zijn we echt onderaan de waterval. Dan begint het echte werk: ruim 1,5 km omhoog lopen in 30 graden, onderweg maken we wat foto’s, goed excuus om even te stoppen. Uiteindelijk zijn we 1,5 uur onderweg geweest, dat valt niet tegen.

We gaan verder naar de uitgang van het park. Onderweg moeten we nog 2 keer remmen voor een overstekend hert, dat blijft toch ook heel bijzonder. We maken nog een tussenstop bij Hogback Mountain, met weids uitzicht over de vallei:

Als we Shenandoah Park uit zijn, rijden we nog een uurtje over de snelweg en dan zijn we bij het Hilton Garden Inn hotel in Arlington. Hoe dichter we bij de bewoonde wereld komen, hoe drukker het op de weg wordt en staan we in de file. In het hotel staat er een goodybag van Aleck en Stacey voor ons klaar.

Om 19.00 uur komen Aleck, Stacey, Amanda en Robin naar het hotel en gaan we eten bij restaurant Carlyle. Het is erg leuk en gezellig om elkaar weer te zien en te spreken. Daar zal de komende dagen waarschijnlijk niets van komen. Daarna gaan we ( op verzoek van Amanda) naar I-CE NY voor een opgerold ijsje.

OntbijtDark Hollow Falls TrailZicht bovenop de watervalOp weg naar de Dark Hollow Falls

IMG_2666 3IMG_6779 3Nog steeds onderwegBij de watervalDe watervaldark hollow fallsBij de watervalPlattegrond van Big MeadowsUitzicht bij Hogback Mountainhogback overlookUitzicht vanaf Hogback MountainGoodybag van Aleck en StaceyWachten op onze ijsjes bij I-CE NY.Amanda en Robin kijken toe hoe hun ijsje wordt gemaaktIJsje van Jasper is klaar

Van Big Meadows naar Arlington

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcella:
    28 juni 2019
    Wow zeg, wat een bijzondere dag voor jullie! Superleuke foto's ook, veel plezier met the family!
  2. Sirp:
    28 juni 2019
    Waar staat het hotel waar jullie de Johsons hebben ontmoet? Leuke foto's
  3. Tine:
    29 juni 2019
    Het hotel staat in de wijk Shirlington. Vandaag zijn ook Menko en Pieter met hun gezin aangekomen.