Dag 2 Hong Kong

28 januari 2018 - Hong Kong Int Airport, China

We landen volgens schema om 7.00 uur in Hong Kong. Een uur later zitten we al in de metro naar de stad. Voor mij is het heel erg leuk om weer in Hong Kong te zijn, al herken ik nog maar weinig. Het is nogal mistig en daarom besluiten we ons programma om te draaien: eerst met de metro naar Hong Kong Island. Vandaar met de Star Ferry naar Kowloon en terug naar Hong Kong Island. Daarna met de Peak tram naar Victoria Peak.

Het is erg rustig in de stad op zondagochtend om 8.30 uur. Wat wel heel herkenbaar is, is dat we de enige westerlingen zijn die daar rondlopen, maar je voelt je niet bekeken of onveilig. De route naar de Star Ferry staat goed aangegeven en we staan binnen no time op Kowloon. Daar is een wandelboulevard met uitzicht op Hong Kong Island, waar we uitgebreid foto's hebben  gemaakt en rondgelopen. Daarna gaan we met de Star Ferry terug naar Hong Kong Island en lopen we naar de Peak tram. In Hong Kong zijn er wandelpaden boven de weg gemaakt, zodat auto's en voetgangers goed kunnen doorrijden/lopen. Dat is wel heel fijn. De Peaktram is verder lopen dan we denken en eenmaal bij de tram staat er een ook een behoorlijke lange wachtrij. Eenmaal boven is het nog steeds mistig en kunnen we jammergenoeg niet veel zien van Hong Kong. We gaan daarom al snel met de tram terug naar beneden. Het is inmiddels 11.30 uur en het is superdruk geworden. We lopen de wandelpaden op richting het metrostation, maar door de enorme drukte en doordat alles op elkaar lijkt, lukt het ons niet om de weg terug te vinden naar het metrostation. Gelukkig schiet een man ons te hulp en hebben we de ingang van de metro snel gevonden.

Eenmaal op het vliegveld moeten we weer door de douane heen, maar dat levert verder geen problemen op. We zijn mooi op tijd en kunnen nog even wat opfrissen (schone shirt, deo en tanden poetsen). Er zijn heel veel winkeltjes en restaurants op het vliegveld, daar slenteren we nog doorheen tot het tijd is om te gaan.

1. Pa en ma:
    28 januari 2018
    Geweldig om dit terug tezien met jullie erbij
  2. Beppie:
    30 januari 2018
    Ik hoor het water klotsen als ik de foto zie van de Star Ferry.
    Inderdaad, 't wel heel erg mistig, maar geweldig om te zien. Bijna alsof we er zelf weer stonden..