Terugreis

4 juli 2019 - Baarn, Nederland

Woensdag 3 juli vertrekken we al vroeg vanuit Myrtle Beach naar Atlanta. Morgen is het Independent Day en de verwachting is dat het erg druk zal zijn op de wegen en de vliegvelden. Om 6.15 uur zitten we aan het ontbijt en klokslag 7 uur vertrekken we. Onderweg maken we regelmatig een tussenstop om te tanken en/of even de benen te strekken.

Hoe dichter we bij Atlanta komen hoe drukker het wordt, maar het komt niet tot een file. Om 14.00 uur staan we dan ook al bij de Car Rental om de auto terug te brengen. Gelukkig weten we nu de juiste route: we gaan met de SkyTrain naar Domestic en vandaar met de PlaneTrain, een metro die de 2 terminals met elkaar verbind, naar de International Terminal.

Het vliegveld van Atlanta is het drukste vliegveld van de wereld, maar alles is zo goed geregeld en verloopt zo soepel dat we daar niet veel van merken. We rangschikken de handbagage zodat de kilo's goed zijn verdeeld over de tassen en lopen bijna rechtstreeks naar de gate. Controle van bagage en paspoort duurt hooguit 15 minuten. Dan begint het wachten: 5 uur voor het vliegtuig vertrekt zijn we al bij de gate. Het WK damesvoetbal is nog steeds bezig en Nederland speelt de halve finale tegen Zweden. Overal staan televisies dus we kunnen de wedstrijd goed volgen.

Het vliegtuig vertrekt op tijd en 9 uur later zijn we weer in Nederland. Omdat we alleen handbagage bij ons hebben zijn we ook nu weer heel snel door de douane. Het nadeel is dat we geen koffers op hoefden te halen bij de bagageband in Arrival 3, maar bij Arrival 1 de hal in liepen. Laura stond echter bij Arrival 3 op ons stond te wachten. Gelukkig is Schiphol zo klein dat we elkaar al snel hadden gevonden en we terugkonden naar huis.

wafflehouse lunchdelte staat klaar voor vertrekMyrtle Beach naar Atlanta Terugreis van Atlanta naar Schiphol